1402-09-28 16:24
517
0
87980
۲۰ پروژه ورزشی در سفر دوم رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود؛

باز شدن گره کور پروژه‌های ورزشی گلستان در دولت انقلابی

گلستان ۱۱۰ پروژه ورزشی نیمه‌تمام دارد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و قول تکمیل طرح‌ها، امید در دل ورزشکاران گلستان زنده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» به نقل از ایرنا، مسئولان سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش را هزینه نمی‌دانند و معتقدند اگر این پروژه‌ها در حوزه ورزش نادیده گرفته شود باید چند برابر آن را در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه کرد که گاهی اوقات این آسیب‌ها برای یک کشور آسیب‌های جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، مسئولان حوزه ورزش گلستان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی به تکاپو افتادند و تلاش کردند بیش از ۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی را سر و سامان دهند.

در آستانه سفر دوم رییس جمهور به گلستان، ورزشکاران و ورزش‌دوستان استان انتظار دارند کفه ترازوی مصوبات حوزه ورزش در دومین سفر دولت به گلستان پُربارتر از همیشه باشد.

در حالی که استان گلستان در بسیاری از رشته‌های ورزشی حرف برای گفتن دارد اما نبود امکانات و تجهیزات کافی در بسیاری از رشته‌ها مشهود است تا جایی که برخی از رشته‌های ورزشی حتی از داشتن یک سالن ورزشی تخصی هم محروم هستند.

در همین راستا یکی از برکات سفر قریب‌الوقوع رییس جمهور به گلستان، آغاز عملیات اجرایی سه خانه تخصصی (سالن) برای رشته‌های رزمی و کبدی است.

ورزش رزمی گلستان به خصوص در رشته‌های تکواندو و جودو صاحب ورزشکاران و مدال‌آوران و نام‌آوران ارزشمندی است که یکی از دغدغه‌های اساسی آنها، محرومیت از امکانات و تجهیزات ورزشی به ویژه سالن اختصاصی است.

در رشته تکواندو مدال‌آوران آسیایی و جهانی فراوانی در تیم‌های پایه تربیت شدند که با داشتن سالن اختصاصی می‌توانند در تیم‌های ملی بزرگسالان حرفی برای گفتن داشته باشند.

فاطمه و احسان کلاسنگیانی از قهرمانی آسیایی و مسابقات بین‌المللی و از مربیان تیم ملی پومسه دانشجویان ایران هستند که به عنوان چهره‌های شاخص می‌توان از آنان نام برد.

همچنین فاطمه کلاسنگیانی و معید عبداللهی ۲ عضو تیم ملی تکواندو و ملیکا بربری نیز قهرمان آسیا از دیگر ورزشکارن مطرح استان در این رشته هستند.

اینها تنها تعدادی از اندک افتخارآفرینان رشته تکواندو هستند که در کنار این نفرات، نام پیشکسوتانی همچون سوقیانی‌ها، رضا کرامت، علی برزگری و علی کوهی از اذهان ورزش‌دوستان پاک نشده است.

از سوی دیگر با توجه به میزبانی رقابت‌های مختلف منطقه‌ای و ملی، برگزاری رقابت‌های لیگ استان و درخشش تکواندوکاران گلستانی در رقابت‌های مختلف کشوری نیاز این رشته به ایجاد یک خانه تخصصی بیش از پیش احساس می‌شود.

در همین راستا در سفر دولت به گلستان، یک سالن سه طبقه رزمی (جودو، کبدی و تکواندو) در گرگان و یک سالن رزمی در شهر جلین احداث خواهد شد.

در رشته جودو نیز گلستان از استان‌های مطرح کشور محسوب می‌شود و رقابت تنگاتنگ بین ورزشکاران این رشته برقرار است و از چهره‌های مطرح جهانی و بین‌المللی جودو گلستان می‌توان به نام جانباز جنگ تحمیلی «داود میقانی» اشاره کرد که ضمن حضور در استان‌های مختلف کشور، مربیگری در سطح کشورهای خلیج فارس را تجربه کرد.

اما رشته کبدی که از ورزش‌های پرطرفدار و پرمدال برای گلستانی‌ها است نیز در این سفر قرار است صاحب یکی از طبقات سالن سه طبقه شود.

استان گلستان و شهر گرگان مهد کبدی کشور هستند و ظرفیت بالای استان در این رشته ورزشی موجب شده تا قهرمانان زیادی از دیار گلستان تربیت شوند.

ویژگی منحصر به فرد گلستان در حوزه کبدی موجب شده تا رییس فدراسیون و تعدادی زیادی از مسوولان و اعضای کمیته‌های مختلف این فدراسیون را گلستانی‌ها تشکیل دهند.

از سوی دیگر در سطح ملی، سرمربی ملی‌پوشان، مربی بدنساز و کاپیتان این تیم در بخش آقایان به همراه تعدادی دیگر از ورزشکاران ملی‌پوش از دیار سرسبز گلستان هستند.

رشته کبدی در دو بخش مرکزی گرگان به ویژه در روستای محمدآباد و در بخش بهاران در شهر سرخنکلاته، طرفداران بی‌شماری دارد.

از سوی دیگر با توجه به حضور تیم مدیریتی جدید در مجموعه هیات کبدی گلستان و برنامه‌ریزی انجام‌شده، کبدی در سایر شهرستان‌ها و بخش‌های دیگر استان نیز فعال شده و در مرکز استان متمرکز نیست.

گلستان ۵۰ هیات ورزشی فعال و ۷۱ هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.